Treść odnośników
Odnośniki muszą wyraźnie sugerować dokąd prowadzą, stanowić słowa kluczowe oddające jak najlepiej zawartość strony. Użytkownik, patrząc jedynie na treść samego odnośnika powinien, bez konieczności analizy otaczającego go tekstu, zorientować się jakiego materiału może się spodziewać.
Nigdy nie pisz: “Kliknij tutaj, żeby zobaczyć najlepszą stronę o kaktusach oraz kliknij tutaj, żeby wysłać e-maila do Jasia.”
Dużo czytelniejsze będzie: “Zapraszamy do oglądnięcia najlepszej strony o kaktusach autorstwa Jasia. ”
Pamiętaj, że odnośniki powinny pomagać użytkownikom w dotarciu do ciekawych materiałów, z drugiej jednak strony umożliwiać pominięcie informacji, które ich nie interesują. Zredaguj tekst zapominając o istnieniu możliwości podpięcia odnośników, a dopiero na końcu wybierz odpowiednie fragmenty tekstu do uaktywnienia – dzięki temu odnośniki będą czytelniejsze.
Długość odnośnika
Wyważ starannie długość tekstu będącego odnośnikiem.
Jedno słowo to przeważnie zbyt mało, by odnośnik był czytelny.
Uaktywnianie całego, długiego zdania, jako odnośnika prowadzącego do określonej strony może być nieczytelne, szczególnie w przypadku, gdy tekst przechodzi do następnej linijki.
Uaktywnij jedynie najważniejszy fragment tekstu, a więc ten który najlepiej prezentuje docelowy dokument.
Nie zamieszczaj zbyt wielu różnych odnośników w jednym zdaniu czy akapicie, gdyż taki tekst źle się czyta, a dodatkowo użytkownik może się poczuć zdezorientowany natłokiem informacji.
Jeżeli umieszczasz kilka podobnych odnośników, uaktywnij tylko te słowa, które się różnią zamiast “podkreślać” całe zdania. Przykładowo:
- strona domowa Jasia
- strona domowa Małgosi
- strona domowa Czerwonego Kapturka
Więcej o linkowaniu - Poradnik webdesignera
Słowa kluczowe i tagi - ćwiczenia

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz